Friday, 27 January 2012

jozan

yup aku mmg minat jozan....dulu mmg diorang x popular tp skrg dh meletup habis..diorang digelar jozan iaitu daripada tambahan name johan +zizan=jozan hehhe..diorang mmg lawak walaupun tk menang dlm raja lawak 1..tp diorang mmg lawak la..dulu mmg x minat diorang...tp skrg minat habis..hahhahaahh..aq teringin nk jumper dioragn lps tu nk ambik gmbr puas2 dgn diorang hahahahhahah..peminat setiaaa kata kan...hahahaha k byee

Wednesday, 11 January 2012

Yuna - Gadis Semasa (Official Music Video)

Oh begini rasanya cinta
Bila diagung-agungkan Kuasanya
Dan aku begitu naif untuk dirimu
Kerna oh usia

Oh sekarang bukannya masa
Untuk kau ungkit lagi salah siapa
Dan engkau terlalu ego untuk diriku
Kau memang begitu

Bukalah mata
Yang selama ini engkau pejamkan
Dan lihatlah diriku...
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/y/yuna/gadis_semasa.html ]
Buanglah buanglah!
Buang curiga yang telah lama kau simpan
Yang mungkin memudaratkanmu

Aku memang begitu
Tetap seperti dahulu
Terlalu menyayangi dirimu

Kau mahukan gadis semasa
Yang bisa memberikan kau segalanya
Dan engkau tak mampu melihat apa yang
Ada didepanmu

Kau mahu perubahan dunia
Tetapi pada aku kau sama sahaja
Dan engkau terlalu ego untuk diriku
Kau memang begitu

More lyrics: http://www.lyricsmode.com/lyrics/y/yuna/#share

Yuna - Gadis Semasa (Official Music Video)

Oh begini rasanya cinta
Bila diagung-agungkan Kuasanya
Dan aku begitu naif untuk dirimu
Kerna oh usia

Oh sekarang bukannya masa
Untuk kau ungkit lagi salah siapa
Dan engkau terlalu ego untuk diriku
Kau memang begitu

Bukalah mata
Yang selama ini engkau pejamkan
Dan lihatlah diriku...
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/y/yuna/gadis_semasa.html ]
Buanglah buanglah!
Buang curiga yang telah lama kau simpan
Yang mungkin memudaratkanmu

Aku memang begitu
Tetap seperti dahulu
Terlalu menyayangi dirimu

Kau mahukan gadis semasa
Yang bisa memberikan kau segalanya
Dan engkau tak mampu melihat apa yang
Ada didepanmu

Kau mahu perubahan dunia
Tetapi pada aku kau sama sahaja
Dan engkau terlalu ego untuk diriku
Kau memang begitu

More lyrics: http://www.lyricsmode.com/lyrics/y/yuna/#share
 tolonglah bagitau mcm mane nk letak YOU TUBE PLAYLIST ... harap korang boleh tolong buatkan..     ;)

Tuesday, 3 January 2012

kawan baik

hye assalamualaikum,aq nak menceritakant entang kwn baik aq..kawan baik aq yg pertama ialah Nurul Qoriah syuhadah..dye seorang yg pandai9tkde la pandai sgt)  dan dye  juga seseorang yg agak gedik (sikit jer la)..dye suke minta duit org..dye pernah ambik duit aq jugak..biar aq citerkan..mase tu aq bawak RM10 ringgit tp aq pecahkan duit tu..secara tiba2 dye ambik duit aku (seringgit je la )..mase tu aq marah sgt (dlm hati la ) dlm  hati aq kate sedekah jer lah,kiteorg jarang begaduh..kalau bergaduh pun sekejap jerr..ok tamat kisah kwn baik aq yg pertama..dan yg kedua pulak Nur Najiha..dye pun pandai jugak..tp dye lain sikit drpd Qoriah,dye tu rajin la sikit dari Qoriah tu..yg Najiha ni biase jer tk de gedik sgt..biase jer larhh..Thn ni aq kls lain dgn diorang..diorang masuk kls pertama tp aq kls kedua...dan biler aq masuk kls kedua aq ade kwn baru iaitu Maisarah..sebelum ni tk pernah lagi kwn....kenal2 cm tu jer la..dye baik x gedik..boleh jadi sebagai kwan baik....aq suker dgn maisarah sbb dye x kedekut ilmu..dye bagitau jer ape yg dye tau..itulah kebaikan dyeee..nnti saya akan ceritakan bnyk lagi pasal kisah kwn baik aq okk....

assalamualaikumm....byeee

Friday, 30 December 2011

ⒶⒷⒸⒹⒺⒻ ⒼⒽ ⒾⓀ ⓁⓂⓃ ⓄⓅⓆ ⓇⓈⓉ ⓊⓋⓌⓍⓎⓏ
ⓐⓑⓒⓓⓔⓕⓖⓗ ⓘ
ⓚⓛⓜⓝ ⓞⓟⓠⓡⓢⓣ ⓤⓥⓦⓧⓨⓩ


 

Wednesday, 28 December 2011

Pantun Ilmu


A, B. C, 1, 2 ,3 langkah pertama
Sekolah tempat mengumpul segala
Zaman remaja jangan di buang begitu saja
Kelak menyesal tiada gunanya
Ilmu di kejar di mana sahaja
Dunia berputar tidak menunggu sesiapa
Jangan membazir waktu yang ada
Gunakanlah dengan bijaksana
Pergi sekolah janganlah jemu
Menuntut ilmu untuk diri mu
Ilmu berguna sepanjang waktu
Buat bekalan hingga ke anak cucu
Jadikan membaca sebagai amalan
Setiap hari satu halaman
Lama-lama jadi kebiasaan
Tanpa buku hidup tidak keruan
Jangan jadi usia sebagai halangan
Menuntut ilmu sepanjang kehidupan
Ilmu di guna sebagai pedoman
Membina bahagia setiap insan
Menara ganding tempat berjumpa
Rakan dan kawan belajar bersama
Berkongsi ilmu janganlah lupa
Amalan baik buat semua
Dunia pekerjaan penuh pancaroba
Ilmu berguna penentu segala
Tindak tanduk budi bahasa
Datang dari ilmu yang berguna
Penuhi dada dengan ilmu
Iman juga amatlah perlu
Jalan beriring tak pernah jemu
Membuat kita bersyukur selalu
Dugaan dan cabaran rencah kehidupan
Ilmu di guna sebagai imbangan
Setiap perkara ada penyelesaian
Gunakanlah ilmu dalam setiap pencarian
Jangan di sia waktu muda
Tidak akan kembali walaupun di mana
Penuhkan ilmu dan iman di dada
Buat bekalan hidup di dunia dan akhirat juga
Ilmu di cari sepanjang masa
Tidak kira malam atau siang adanya
Amalan baik jangan di lupa
Kongsilah ilmu dengan semua
Akhirlah sudah pantun ilmu
Buat tatapan anak dan cucu
Semuga dapat di guna selalu
Ilmu yang berguna dari awal usiamu